2022年7月12日 星期二

新的 "大頭貼" (A New Pro Pic?)

#2022-0712A

霧峰生態園區步道的看台上,試拍新的頭像(大頭貼/大頭照)......

"You don't change your profile pictures often, do you?" said my wife.

"No. I like the one I've been using -- Guanshan Sunset!" I replied.

《關山夕照》是我的部落格 Mookoo's Home 多年來一直沒變換的大頭貼,拍攝於退休前,帶領高三學生到南部 "畢業旅行" 時,師生駐足「關山」欣賞海面落日,所留下值得回憶的影像。那時,我手中還端著一杯熱咖啡呢!

沒記錯的話,那是黃東台教官幫我拍攝的。那時候東台教官,還有林永聰主任教官,跟我三個人,在山頭小店各點了一杯咖啡。山頭微風吹拂,大夥兒歇腳片刻,美景當前,細品著咖啡香,多麼愜意呀!(即令匆匆十五載已過,回憶起當時的各樣情景,依然歷歷在目,如詩如畫,令我心馳神往。)

But my wife suggested that we take a "snapshot" of the Wufeng sunset. The fiery sunset here in Wufeng could be as beautiful as (or even more beautiful than) the sunset at Guanshan (關山). She wanted to give it a try, saying that if she gets a nice photo of me here at sunset, I can use it as my new profile picture on Facebook -- or as a new avatar for my blog, Mookoo's Home

也許,不久我就會更換「臉書」的頭像,但我想保留《木咕子的家》大頭貼,因為退休前跟同事一起帶學生畢旅,一起在關山歇腳「喝咖啡、賞夕陽」之類的美好回憶,值得我永遠珍惜、回味再三。

= = =
相關文章 (See also):
3)  See pictures in "步道、涼亭、水池"     (2022)













沒有留言: