2018年3月28日 星期三

主愛無窮 -- God Is Love

#2018-0328

(門右邊) 上聯:主愛無窮充宇宙
(門左邊) 下聯:神恩普照滿乾坤

(門上方) 橫批:基督是我家之主

我喜愛這門聯,不僅書法端莊、字樣優美,其句中涵義尤為貼切實在,令人感動。

靠右邊的窗格子上面,還有「耶穌愛你」四個紅色的大字,字體同樣優秀。我清楚地看著這四個字,心想:「耶穌愛我,我愛耶穌!

Note: To help take care of our grandchildren, Jean and I have come to Qieding; we'll stay here at St. Andrew's Mission (聖安德烈宣道所) for a couple of days when Antony and Anita are "out of town" on business. -- Personally, I am very much attracted to the meaningful "door-couplet" and the key phrases on the door and window (See photos).




沒有留言: