2011年2月22日 星期二

The Beautiful Sunset (夕陽之美)

#2011-0222

Why does the setting sun look so beautiful? Just because you're going to lose it in a short time? If you were not about to lose it so soon -- I mean, if the sunset stayed there in front of you for a much longer time, would you still appreciate or enjoy it so much?
夕日餘暉,總是如此的美。為什麼呢?是因為落日轉瞬間消失於地平線下,你便看不見她的身影嗎?如果她能(又肯)久留你眼前,是否她的美麗就遜色了幾許?

Well, I don't think I've already got a good answer to the first question above; I really don't know the reason (or reasons) why a sunset is always so attractive, especially to me!
啊!我仍然不懂夕陽之所以迷人的理由。我只確知,一見落日我就心動了;她總是讓我著迷、迷醉,醉到不行!

The setting sun is always beautiful; it is pleasing to my eyes, and to my heart, wherever I see it. But the beauty of sunset is BEYOND what I can describe -- even if I were able to use the most beautiful language in the world! That is why I take my camera with me most of the time, in case I happen to see another beautiful sunset on my way somewhere. Oh, if possible, I would include all the wondrous moments in my journal-like blog!
不論身在何處,我都能感受夕日餘暉的美;那種美,是「悅目」又「賞心」的,是超乎筆墨所能形容的。於是,有意無意間,我已養成隨身攜帶相機的習慣,以便沿途邂逅另一次令人醉心的夕陽之美,大可伸手捕捉,留住那一瞬間的印象。















以上8張照片,拍攝於台灣中部的「霧峰」,我家附近的山坡上。

以下這張則拍攝於「死海」之濱,當時 (2009年2月1日) 我與內人參加由台灣聖公會主辦的「聖經世界信仰之旅」。


以下這張拍攝於以色列「加利利湖」,拍攝時間為 2009 年 2 月 3 日。



- - -

沒有留言: