2010年6月14日 星期一

三兩聲看得見的啁啾:共 4 組

圖片編號:001

飛翔,依然是我最大的喜悅!
Flying is my greatest joy; without it, I can't really live.



圖片編號:002

「至於覓食,」白鷺鷥說:「乃是為了補給『飛』的力量。」
「誰說不是呢!」不遠處,有隻小小鳥兒應和著。
Both the eye-catching egret and the humble little bird agree
that birds do not fly to eat, but eat to fly!





別看我小(又不起眼),我也是一隻想飛的鳥!
Small as I am, I am a real bird, always hoping to fly faster and higher!



圖片編號:003

樹林中,你看見了什麼身影?
What do you see in the woods?

再看一眼!你這回看清楚了沒?
What is it? Can you see it clearly now?




圖片編號:004    (即編號:003 之解答)

是我啊!

他們管我叫「夜鷺」或「暗公鳥」。本地的客家人叫我「夜鶴」什麼的。

你說,哪個名字好聽呢?
That's me --- Local people call me "night heron" or something. But, as you know, I don't care about my name, so long as I can fly!


沒有留言: